در مورد تأثیر پدران بر روابط آینده دختران مطالب زیادی نوشته شده است. واضح است که نحوه برخورد یک زن با روابط عاشقانه تحت تأثیر رفتار پدر یا شخصیت پدرش قرار می گیرد. اگر با او با احترام و مراقبت رفتار شود، این همان چیزی است که او از خواستگاران احتمالی انتظار دارد. با این حال، بی عدالتی وحشتناکی است که فکر کنیم تأثیر پدر یک دختر با زندگی عاشقانه او پایان می یابد. پیوند بین پدر و دختر تأثیر مثبتی بر موارد زیر خواهد داشت:

  • اعتماد به نفس
  • ارزش خود
  • تصویر بدن
  • روابط افلاطونی
  • سلامت عاطفی
  • موفقیت تحصیلی
  • موفقیت شغلی

برای من شگفت‌انگیزترین آنها تأثیر شخصیت پدر یک دختر بر موفقیت تحصیلی و شغلی است. ما به طور سنتی بر نقش مادر در عرصه آموزش تمرکز می کنیم. این منطقه ای است که ارزش کاوش برای پدران را دارد. بنابراین، پدران چگونه باید با دختران خود ارتباط برقرار کنند؟ این ده نکته با کمک چند پدر دختر جمع آوری شد و من از آنها تشکر می کنم. این پدرها کامل نیستند، اما بچه ها به پدران کامل نیاز ندارند. آنها به “پدران به اندازه کافی خوب” نیاز دارند، درست مانند “مادرهای به اندازه کافی خوب.

رابطه پدر و دختر
رابطه پدر و دختر چطور رابطه بهتری داشته باشیم؟

10 نکته برتر برای ایجاد رابطه پدر و دختر

1- هر روز به دخترتان بگویید که او را دوست دارید

هر روز به دخترتان بگویید دوست داشتنی، باهوش، زیبا، شایسته، توانا و همه چیزهایی که می دانید اوست. او باید عشق، احترام و اعتقاد شما به او را از ته دل احساس کند. اگر به او نگویید او دوست داشتنی، توانا و شایسته است، او را در برابر افراد غیر معتبری که با کلمات او را جذب می کنند آسیب پذیر می کنید. وقتی کسی در آینده به او ابراز علاقه کرد، او باید بگوید: “بله”. من این را می دانم، پدرم به من گفت. حالا به جز تعریف و تمجید چه چیز دیگری دارید؟

2- مطمئن شوید که دخترتان می داند که می تواند با شما صحبت کند و مهم نیست که او به شما چه می گوید، او را دوست خواهید داشت

شما باید فضای امنی برای دخترتان باشید. این بدان معنی است که نفس خود را خاموش کنید. مهم گوش دادن برای یافتن راه حل نیست، بلکه گوش دادن برای فهمیدن است. نفس بکشید، آرام باشید و روی آنچه که او به صورت کلامی و با زبان بدنش می گوید تمرکز کنید. به زودی خواهید دید که برای او چه معنایی دارد که بدون قضاوت گوش می دهید.

3- وقتی اشتباه می کنید، از شروع دوباره نترسید

وقتی اشتباه می کنید، از شروع دوباره نترسید. مغرور نباشید، عذرخواهی کنید و دوباره شروع کنید. شما با کتک زدن به خاطر اشتباه کردن خود والدین بهتری نمی شوید، بلکه با درس گرفتن از اشتباهات خود والدین بهتری می شوید. همچنین مهم است که متوجه شوید فقط با دعوت به بازخورد می‌دانید که آیا اشتباه می‌کنید یا خیر. بازخورد صادقانه می تواند مقابله کند، اما مهم است.

4- در آموزش دختر خود مشارکت داشته باشید

مرتباً با دخترتان در مورد مدرسه و کارهای محول شده اش صحبت کنید و درگیر شوید! در مورد مسائل مطرح شده در مدرسه بحث کنید. تکالیف را بررسی کنید. با او بخوانید، با او به کتابخانه بروید. در مورد رویاهای او برای آینده اش بحث کنید، بدون اینکه رویاهای خودتان را تحمیل کنید.

5- بدانید که زمان همیشه مهم است

مردم در مورد زمان با کیفیت بیش از کمیت زمان صحبت می کنند. حتی زمان با کیفیت چقدر است؟ وقتی دخترتان به زندگی خود با شما نگاه می کند، به یاد می آورد که آیا شما آنجا بودید یا نه. او حضور شما را به یاد خواهد آورد.

6- یک پایگاه پایدار برای او فراهم کنید تا از آنجا پرتاب شود

همانطور که دختران نوجوان می شوند، برای استقلال تلاش و کشف می کنند. در این زمان، آنها اغلب می توانند از والدین خود دور شوند و این می تواند واقعاً آزار دهنده باشد. آن را شخصی نگیرید، با عصبانیت واکنش نشان ندهید، فقط آنها را بیشتر دور می کند. مرزها را به طور موثر در میان بگذارید، اما از او در رشدش حمایت کنید و زمانی که او به شما نیاز دارد، به عنوان یک پایگاه پایدار در آنجا باشید.

7- با هم حتی شده برای یک شکلات داغ بیرون بروید

همه دختران ریز بین هستند و علاقه زیادی به توجه دارند. برای آنها وقت بذارید محبت کنید، مثلا بعد از مدرسه باهم به کافه بروید و یک شکلات داغ نوشجان کنید. این شاید برای شما کمترین هزینه را داشته باشد ولی بین شما و دختران رابطه دوستانه ای برقرار میکند.

8- در زمان درگیری… مکث

مشکلی رخ داده است؟ مکث کنید. به جای تلاش برای کنترل یا اصلاح چیزها، توقف و نگاه اول به موضوع مورد بحث بسیار مؤثرتر است. آیا حتی مهم است؟ مکث به شما کمک می کند تا راهنمایی و یادگیری را در موقعیت، برای دخترتان و خودتان پیدا کنید. سپس می توانید به جای عکس العمل عمل کنید.

9- سنت ها و آیین ها را بسازید

سنت ها و آیین ها پیوند ایجاد می کنند و شما را حتی در مواقع سخت در ارتباط نگه می دارند. آنها لازم نیست سنت های فانتزی باشند. آنها می توانند هر سال در یک مکان و در همان زمان یک عکس داشته باشند. ممکن است خواندن بخشی از یک کتاب مورد علاقه هر شب با هم، یک دست دادن خنده دار یا یک شب قرار ماهانه باشد. در مواقع استرس و ناراحتی، این فضاهای آشنا مکانی خواهند بود که می توانید دوباره به هم متصل شوید.

10- آماده باشید تا جلوی دخترتان کودک درونتان فعال باشد

رقصیدن، آواز خواندن، انجام فعالیت هایی که بر آنها تسلط ندارید، همگی سرگرم کننده و در شکل گیری دختر و در رابطه شما مهم هستند. نه تنها با هم می خندید، و خنده باعث پیوند می شود، بلکه او یاد می گیرد که همیشه «خوب به نظر رسیدن» به سادگی یک اولویت نیست، تفریح و تجربه کردن یک اولویت است.

11- برای دخترتان هدیه هرچند کوچک بخرید!

میدانید دختران عاشق هدیه گرفتن، مورد توجه واقع شدن هستند، با آنها باید به مانند فرشته های روی زمین برخورد کرد. برای اینکه دختر خودتان را شاد کنید میتوانید از لباس های دخترانه تودوک خرید کنید ما در تودوک از 2 تا 13 سال لباس های متنوعی تولید میکنیم و با توجه به طرح های متنوعی که داریم میتوانیم انتخاب مناسبی برای خرید هدیه برای دختر دلبندتان باشید.

خلاصه

هیچ وضعیت خانوادگی یکسان نیست و تعداد کمی از آنها کامل هستند و این اشکالی ندارد. بچه‌ها می‌دانند که چه زمانی آنها را دوست دارید و بهترین کار را انجام می‌دهید، و این بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *